Bokningsvillkor

Du är här:
internat1

Särskilda villkor

För att bokningen ska bli klar sker betalning av halva hyresavgiften till angivet bankkonto senast 3 dagar efter bokningsförfrågan. När betalningen är registrerad skickas bokningsbekräftelsen. Detta belopp återbetalas ej vid ev. avbokning.

Slutbetalning sker i samband med utcheckningen.

Om inte transaktionen hinner registreras innan vistelsen medtas ett kvitto av gästen som visar att summan har överförts till vårt bankkonto, annars betalas fakturan via kort på plats innan incheckning. Företag kan kontakta oss för särskilda betalningsvillkor.

Gästen skall alltid kontrollera bokningsbekräftelsen för att undvika missförstånd.

I priset ingår hela hyreskostnaden för rummet för det antal personer, som finns angivet i objektbeskrivningen och som aldrig får överstigas i objektet under boendeperioden.

Barn under 3 år får medfölja utan extra kostnad om den delar säng med vuxen.

Dock ska det alltid ur brandsynpunkt meddelas hur många gäster det är i varje rum. Antal gäster över 3 år får således ej överskrida objektet i bokningen.

In- och utcheckning

Innan gästens ankomst är rummet avsynat och godkänt av internatansvarig personal Incheckning sker från kl. 15.00 och utcheckning senast 10.00 morgonen efter vistelsen. Meddela oss i förväg om ni önskar checka in tidigare eller senare än ordinarie tid.
Vid sen ankomst har vi utlämning av nyckel i en butik ca 200m från skolan. Medtag bokningsbekräftelsen.

Utcheckningen
sker i skolans huvudbyggnad, den är öppen från kl. 09.00 meddela innan om ni är i behov av att checka ut tidigare.
I samband med utcheckning sker slutbetalningen med kort, här lämnas också nyckeln och gästen intygar att man har städat sitt rum enligt föreskrifterna.

Rumsutrustning

Varje rum är utrustat med sängar efter det antal man valt i bokningen, observera att en del rum har vikbara sängar för att få mer utrymme. Skrivbord och stol är också standard.

Varje säng har täcke och kudde, finns också extra kudde samt filt i garderoben
Varje rum har egen dusch och wc.

Sängkläder måste användas och ingår ej. Vill man inte ta med sig egna sängkläder och handdukar kan man boka det till en kostnad på 100:- (sek) per sett i samband med rumsbokningen.

Städning och diskning

För allas trevnad, städa och diska undan efter att ni använt kökets utrustning (diskmedel och diskborste finns att låna i köket)

Självstädning av rummen innebär att ni innan utcheckning slänger skräp, dammsuger, moppar och torkar av utrymmen samt viker ihop sängkläderna.

En städrutins lista finns att tillgå på boendet om man är osäker.

Ev. förhyrda lakan och handdukar läggs på anvisad plats utanför rummet
Vid utebliven eller ej tillräcklig städning kontaktas ni av skolans personal, för att erbjudas att själva iordningställa rummet alternativt debiteras en kostnad för städning på 600:- sek/rum.